Onderzoek en Ontwerpen
Leerjaar 2
Ontwerpcyclus
Vallende ei
Vul een subtitel in
Ons volgend project was een vallende ei maken. Bij deze project moest je ook gaan samenwerken met je klasgenoten en de samenwerking ging als eerst niet goed maar toen we onze taken goed hebben verdeeld ging de samenwerking wel goed. Bij de vallende ei kreeg je een ei en je moet er voor zorgen dat je de ei zo beschermt dat hij niet kapot gaat als je hem laat vallen van ongeveer 5 meter. Hieronder zie je wat foto's van de vallende ei.
Rotokopter
Bij deze project moest je samenwerken in groepjes van twee. De samenwerking ging heel goed. We wisten als eerst niet wat we moesten doen omdat de uitleg een beetje vaag was maat toen we de project eindelijk begrepen hadden we de rotokopter goed gedaan. Bij de rotokopter moest je met een A4 blaadje een soort van een helikopter maken. Je zou de rotokopter zo moeten maken dat als je het bijvoorbeeld van 5 meter laat vallen dat het niet gelijk valt maar dat het nog een tijdje in de lucht bleef. Onze rotokopter bleef ongeveer 4 seconden in de lucht.
Artcadia
Artcadia
Artcadia is onze eerste project en bij artcadia moesten we een onderwerp en een zin kiezen. Wij hebben als onderwerp mobiliteit gekozen en als zin van A naar B gekozen. Wij hebben voor mobiliteit de onderwatertrein gekozen. De onderwatertrein vervoerd alleen pakketjes. Hiernaast zie je onze poster die we hebben gemaakt over de onderwatertrein. Ik zat in het groepje met Tom (teamleider), Gözde ( co- teamleider) en Rayen.
Competentiemonitor
Hieronder bevindt zich mijn competentiemonitor van de eerste periode.
Technasium to the rescue
Bij deze project zat ik met Laura, Mehdi en Quinlan. Ons groepswebsite is: ab-groep-29.webnode.nl/ en daar staan al onze documenten. Tijdens dit project moesten wij een idee verzinnen waardoor de fijnsparren niet meer zouden sterven. Ons idee is om een gracht te maken om de heuvel heen waar de sparren op staan en dan het water omhoog pompen, zodat de bomen genoeg water krijgen. Als ze genoeg water krijgen gaat de letterzetter ook dood. Mijn leerdoel voor dit project was: Ik breng mijn eigen onderwerp of probleem in en Ik ga na of de ander de boodschap heeft begrepen. Ik vind dat ik deze doelen heb behaald maar er nog steeds mee moet oefenen zodat dit een gewoonte word.